Okulary – ważny element personal brandingu
Zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym wizerunek odgrywa ogromne znaczenie. Jakkolwiek truizmem jest stwierdzenie, że prawdziwe piękno płynie z naszego wnętrza, to przecież po przeciwnej stronie stoi pierwsze wrażenie, a te możemy zrobić tylko raz. Na nasz wizerunek składa się wiele elementów i rzadko kto bez używania odpowiednich artefaktów potrafi go wykreować. Na szczęście istnieją sposoby, które pomogą zmienić postrzeganie nas przez inne osoby.
Chcę zbudować silną markę osobistą
Dobrze wykreowany personal branding pomaga zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym. Wbrew pozorom nie jest on zarezerwowany tylko dla prezesów, polityków i celebrytów, gdyż w równej mierze korzystają z niego studenci, freelancerzy, osoby świadomie budujące swoją ścieżkę kariery. Trzy nierozerwalne elementy personal brandingu to chęć nauki, osobowość i wygląd zewnętrzny. Aby dobrze zarządzić swoim wizerunkiem konieczne jest samodoskonalenie, budowanie reputacji oraz dbanie o zewnętrzną oprawę, która powinna być spójna z naszymi pozostałymi cechami oraz zawodem, jaki uprawiamy. Poprzez starannie dobrane narzędzia przekazujemy światu komunikat, że jesteśmy właściwą osobą na odpowiednim miejscu. I właśnie jednym z elementów, które mogą nam w tym pomóc, obok odpowiednich butów, torebki, czy zegarka, będą pasujące do całości okulary.
Odpowiednio dobrane okulary to połowa sukcesu
Z kronikarskich przekazów może się dowiedzieć, że już rzymski cesarz Neron oglądał walki gladiatorów przez specjalnie wyszlifowany szmaragd. Pierwsze okulary pojawiły się już w X wieku u Arabów, ale w Europie rozpowszechniły się dopiero w XVI wieku i wtedy uchodziły za symbol mądrości i bogactwa. Oprawki do okularów zmieniały się (i nadal się zmieniają) wraz z panującą modą. Same okulary powszechnie dostępne stały się w dwudziestoleciu międzywojennym. Od kilku dekad okular korekcyjne nie są jedynie produktem służącym do korekcji wady wzroku, ale stanowią istotny element mody, który nadaje stylizacji dodatkowego charakteru. Jeden sezon przynosi nam duże, wyraziste okulary, by w kolejnym ustąpić pola minimalistycznym, niemal niewidocznym oprawkom. Wybierając te dla siebie, zawsze warto pamiętać, że mogą zarówno podkreślić naszą urodę, jak i przyćmić naszą osobowość.
Czy lepsze oprawki są lepsze?
Szukając okularów, które uzupełnią naszą osobowość nie zawsze warto kierować się tylko aktualnie panującą modą. Okulary kupuje się zwykle na dłużej niż tylko jeden sezon, więc powinny pasować do naszej urody i uwydatniać jej atuty. Sprawdzi się zatem zasada kontrastu: panie o bardziej okrągłych twarzach lepiej będą się prezentować w kanciastych oprawkach, a z kolei twarze kwadratowe i prostokątne korzystniej będą wyglądać w modelach okrągłych i eliptycznych. W najlepszej sytuacji są kobiety o twarzach owalnych, którym pasuje niemal każdy model oprawek.
Nie mniej ważne od kształtu oprawek jest tworzywo, z których zostały wykonane. Markowe oprawki, sygnowane znanymi logotypami, są poświadczeniem oryginalności, a także doskonałej jakości wykonania. Okulary takich marek jak Fendi, Dior, Tom Ford, czy Gucci będą przykuwać uwagę, podkreślać oryginalność i będą trwałe. Większość markowych oprawek produkowana jest w limitowanych seriach, a część z nich to precyzyjne rękodzieło, wykonane z najlepszej jakości materiałów, z wykorzystaniem szlachetnych metali i drogocennych kamieni.
Na koniec wato postawić sobie jeszcze jedno pytanie: klasyka czy ekstrawagancja? Jeżeli nasza aktywność zawodowa jest raczej tradycyjna, to nie warto inwestować w bardzo dizajnerskie okulary, które nie będą pasować do klasycznego stylu ubioru. Jeżeli jednak jesteśmy bliżej artystycznego środowiska, to dobrze jest pokazać światu, że znamy się na modzie i mamy odwagę założyć mniej konwencjonalne okulary. Warto pamiętać, że w renomowanych salonach optycznych zawsze możemy liczyć na fachową pomoc. Oprócz odpowiednio dobranych szkieł korekcyjnych, otrzymamy także doskonale pasujące do naszej osobowości oprawki.