Grünberg – nowa marka okularów na rynku optycznym
Cztery dekady optycznej historii, stojące za naszą rodziną to ogrom doświadczenia, który postanowiliśmy twórczo wykorzystać. Z naszych lubuskich korzeni, wielogodzinnych rozmów, pasji, ale także potrzeby pacjentów, narodziła się koncepcja stworzenia autorskiej marki okularów. Zapragnęliśmy posiadać realny wpływ na design i jakość opraw okularowych, które dobieramy naszym pacjentom, chcieliśmy zaproponować nową jakość i dlatego właśnie stworzyliśmy markę Grünberg.
Lokalne korzenie marki
Wybór nazwy Grünberg ma głębokie korzenie lokalne. Chcieliśmy, aby marka odzwierciedlała nasze związki z Zieloną Górą, która ma bogatą historię w kręgu kulturowym niemieckojęzycznym. Szukaliśmy nazwy wpadającej w ucho, ale nieoczywistej i takiej, którą – być może w przyszłości – będzie także można nazywać inne produkty. Wybraliśmy niemiecką nazwę Zielonej Góry – Grünberg, która w naszej ocenie brzmi dźwięcznie i kojarzy się z naszym miejscem pracy i zamieszkania. Dzięki temu marka ma silne, lokalne podstawy, ale zawiera w sobie również pewną uniwersalność i potencjał, by zaistnieć na szerszym rynku.
Bezpośrednia współpraca z producentami
Jednym z kluczowych elementów strategii nowej marki była chęć rezygnacji z wielu pośredników, którzy zwykle stoją między producentem na nabywcą. Do tej pory oferowaliśmy produkty dobrej, wysokiej jakości, za którymi jednak kryło się wielu pośredników i czuliśmy, że nie na wszystkie procesy mamy realny wpływ. Chcąc prowadzić biznes na odpowiednim poziomie i utrzymać satysfakcjonującą jakość, musieliśmy zatem ograniczyć liczbę ogniw. Dzięki temu mamy obecnie większy wpływ na jakość końcowego produktu – sami wybieramy producentów, fasony i wzory. Taki model biznesowy pozwala na lepszą kontrolę kosztów i jakości, co jest niezbędne zarówno w sprzedaży online, jak i stacjonarnej.
Inspiracje i śledzenie trendów
Chcąc zadowolić i zaskoczyć naszych klientów, nieustannie śledzimy najnowsze trendy modowe, ale również czerpiemy inspiracje z własnego doświadczenia. Regularnie uczestniczymy w targach branżowych w Monachium, Mediolanie, Paryżu i Hongkongu. Obserwujemy, co proponuje konkurencja i jakie są aktualne preferencje klientów. Jednak nie kopiujemy – dobór kolorów, materiałów i ich kombinacja to nasza autorska wizja. Dzięki temu Grünberg może oferować unikalne produkty, które łączą modę z funkcjonalnością.
Autorska wizja i selekcja modeli
Obecnie przeprowadziliśmy selekcję na przyszły sezon, wybierając kształty, kolory frontów oraz zauszników. Intensywnie pracowaliśmy nad detalami, miksując rozmaite tekstury, wybierając elementy wtapiających się w oprawy. Nasze propozycje na 2025 rok będą bardzo autorskie, a wśród nich znajdą się również okulary przeciwsłoneczne, które pojawią się w naszych salonach tuż po Nowym Roku. Inspiracji szukaliśmy zarówno wśród trendów prezentowanych na targach, jak i wśród specjalistów z branży, którzy często dla siebie poszukują oryginalnych, wyrafinowanych opraw modeli okularowych. W nadchodzącym roku z pewnością nie zabraknie okularów podkreślających indywidualność, przy jednoczesnym zapewnieniu komfortu noszenia na co dzień. W kolekcji znajdą się zatem oprawki inspirowane stylem vintage z nowoczesnym twistem, klasyczne kształty: okrągłe i cat-eye. Nie zabraknie kolorowych oprawek i unikatowych wzorów zdobiących twarz i podkreślających osobowość. Bogactwo dostępnych opcji sprawi, że wybór idealnych oprawek na każdą okazję będzie prostszy niż kiedykolwiek. Niezależnie od tego, czy szukasz eleganckich okularów do pracy, casualowych modeli na co dzień, czy wyjątkowych par na specjalne wyjścia – w naszej kolekcji z pewnością je znajdziesz.
Zapraszamy do śledzenia nowości w naszych mediach społecznościowych:
https://www.facebook.com/OptykKierszniowski
https://www.instagram.com/optyk_kierszniowski/